Kursy na wózki widłowe, HDS - Kalisz
Posiadanie uprawnień do prowadzenia różnych maszyn, takich jak wózki widłowe czy HDS (Hydrauliczny Dźwig Samochodowy – żurawie przenośne i przewoźne) od wielu lat ułatwiają znalezienie ciekawej i dobrze płatnej pracy. Kursy umożliwiające operowanie takimi maszynami podnoszą kwalifikacje i umiejętności w dziedzinie załadunku i transportu drogowego. Osoby, które mają powyższe uprawnienia mogą obsługiwać wszystkie rodzaje żurawi HDS, bez ograniczenia udźwigu – w tym także żurawie leśne.
Jako Ośrodek Szkoleniowy OSK Pawlak w Kaliszu oferujemy rzetelne przygotowanie do państwowego egzaminu organizowanego przez Urząd Dozoru Technicznego (UDT). Tematyka zajęć obejmuje m.in.:
-
Typy i budowę stosowanych wózków jezdniowych,
-
Informacje z zakresu ładunkoznawstwa, BHP, dozoru technicznego,
-
Praktyczną naukę jazdy i przygotowanie do wymiany butli gazowej,
-
Czynności operatora związane z obsługą wózków
Każda osoba przystępująca do kursu powinna mieć ukończone 18 lat i zostać dopuszczona przez lekarza do wykonywania w/w pracy.
Specjalistyczny kurs w korzystnej cenie
Wszystkie kursy dające możliwość zdobycia uprawnień na prowadzenie wózków widłowych i pojazdów HDS składają się z części teoretycznej i praktycznej. Program szkoleń opracowany jest tak, aby kursanci opanowali umiejętności niezbędne do bezpiecznej obsługi maszyn.
Do każdego ucznia podchodzimy bardzo indywidualnie, a oferowane przez nas kursy możemy poprowadzić zarówno w siedzibie Ośrodka Szkoleniowego OSK Pawlak, jak i w siedzibach firm. Od wielu lat realizujemy specjalistyczny szkolenia dla wielu grup zawodowych, a z naszej oferty korzystają m.in. firmy budowlane, produkcyjne, czy magazyny. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką gamą proponowanych przez nas zajęć.
Cena kursu: 650 zł. z egzaminem UDT
Cel szkolenia:
Przygotowanie do samodzielnej obsługi wózków jezdniowych z napędem silnikowym oraz bezpiecznej wymiany butki gazowych.
Warunki stawiane kursantom:
Osoby powinny posiadać:
- ukończone 18 lat
- dopuszczenie lekarza do wykonywania w/w pracy
Tematyka zajęć:
- Typy stosowanych wózków jezdniowych
- Budowa wózka
- Czynności operatora przy obsłudze wózków przed rozpoczęciem pracy i po pracy wózkami
- Czynności operatora w czasie pracy wózkami
- Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa
- Wiadomości z zakresu BHP
- Praktyczna nauka jazdy
- Wiadomości o dozorze technicznym
- Przygotowanie kursanta do wykonywania czynności związanych z wymianą butli
- Pokaz przez instruktora sposobu wymiany butli
- Omówienie instalacji gazowej w wózkach jezdnych
- Samodzielna wymiana butli pod nadzorem instruktora
- Omówienie i ocena przebiegu czynności wymiany butli wykonywanej przez kursanta
Zajęcia odbywają się w siedzibie OSK PAWLAK jak i u Pracodawcy. W przypadku przeprowadzenia szkolenia u pracodawcy, szkolenie jest połączone z instruktażem stanowiskowym na zasadach i zgodnie z Ustawą o dozorze technicznym.
Szkolenie okresowe to szkolenie w zakresie przewozu rzeczy lub osób, które należy odnawiać co 5 lat.
Cena szkolenia: 499 zł.
Kierowca wykonujący przewóz drogowy jest obowiązany odbyć pierwsze szkolenie okresowe i uzyskać wymagany wpis do prawa jazdy w zależności od daty wydania prawa jazdy:
10 września 2009 r. | --- | do dnia 31 grudnia 1980r. |
10 września 2010 r. | do dnia 31 grudnia 1980 r. | od dnia 1 stycznia 1981r. do dnia 31 grudnia 1990r. |
10 września 2011 r. | od dnia 1 stycznia 1981 r. do dnia 31 grudnia 1995 r. |
od dnia 1 stycznia 1991r. do dnia 31 grudnia 2000r. |
10 września 2012 r. | od dnia 1 stycznia 1996 r. do dnia 31 grudnia 2000 r. |
od dnia 1 stycznia 2001 r. do dnia 31 grudnia 2005r. |
10 września 2013 r. | od dnia 1 stycznia 2001 r. do dnia 31 grudnia 2005 r. |
od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 10 września 2008 r. |
10 września 2014 r. | od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 10 września 2009 r. |
--- |
Kierowca wykonujący przewóz drogowy różnymi pojazdami, dla których wymagane jest posiadanie prawa jazdy kat. C i kat. D może ukończyć szkolenie okresowe z zakresu jednego bloku programowego.
Szkolenie okresowe prowadzone w formie kursu okresowego lub w formie cyklu zajęć obejmuje 35 godzin zajęć teoretycznych realizowanych odpowiednio dla prawa jazdy kategorii:
- C, C+E, C1 i C1+E lub
- D, D+E, D1i D1+E
Szkolenie okresowe prowadzone w formie kursu okresowego obejmuje:
- 21 godzin zajęć - w ramach modułów obowiązkowych szkolenia okresowego z tematów:
- Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa;
- Stosowanie przepisów;
- Bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska.
- 14 godzin zajęć - w ramach modułów szkolenia okresowego wybranych odpowiednio dla poszczególnych grup kategorii prawa jazdy. (dwa tematy do wyboru z niżej przedstawionych):
- Bezpieczeństwo ruchu drogowego;
- Czynnik ludzki w przewozie drogowym;
- Wizerunek firmy - obsługa klientów;
- Pierwsza pomoc;
- Ergonomia dla kierowców;
- Bezpieczna jazda samochodem ciężarowym lub autobusem;
- Krajowy przewóz drogowy;
- Międzynarodowy przewóz drogowy;
- Mocowanie ładunku;
- Przewóz drogowy zwierząt;
- Przewóz drogowy realizowany przez firmy przeprowadzkowe;
- Przewóz drogowy realizowany pojazdami wyposażonymi w żurawie samochodowe;
- Przewóz drogowy artykułów szybko psujących się;
- Przewóz drogowy substancji płynnych pojazdem z cysterną;
- Przewóz drogowy drewna;
- Przewóz drogowy towarów budowlanych - w tym zasady zachowania się na placu budowy;
- Przewóz drogowy odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych;
- Ograniczenia w przewozie drogowym towarów;
- Nienormatywne przewozy drogowe.
Szkolenie okresowe obejmuje 35 godzin w/w zajęć, realizowanych co 5 lat, jednorazowo nie mniej niż jeden moduł szkolenia okresowego.
Zadania egzaminacyjne obowiązujące od 19.01.2013 r. stosowane na Egzaminie Państwowym oraz kryteria oceny wykonania tych zadań.
Dotyczy kategorii AM, A1, A2, A
1. Przygotowanie do jazdy, sprawdzenia stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy.
- dodatkowo dla kategorii AM, A2, A1, A
- wykorzystanie odpowiedniego stroju ochronnego, o którym mowa w § 13 ust. 1 pkt 1 lit. f oraz pkt 3 rozporządzenia,
- sprawdzenie stanu łańcucha (w przypadku gdy pojazd jest wyposażony w łańcuch),
- zdjęcie pojazdu z podpórki i przemieszczenie go przy unieruchomionym silniku,
- podparcie pojazdu na podpórce.
Sposób wykonania części zadania określonej w pkt 1
- zdjęcie z podpórki i przemieszczenie pojazdu z poz. 1 do poz. 2 w wyznaczonym stanowisku przy unieruchomionym silniku
- nienajeżdżanie na linie ograniczające stanowisko,
- maksymalnie 3 zmiany kierunku ruchu (do tyłu, do przodu, do tyłu);
DWUKROTNE NIEPRAWIDŁOWE WYKONANIE ZADANIA
SKUTKUJE WYNIKIEM NEGATYWNYM / PRZERWANIEM EGZAMINU
2. Slalom wolny (jazda po łukach w kształcie cyfry 8 i pomiędzy 5 pachołkami "bramkami" ustawionymi na wyznaczonym pasie ruchu)
- upewnienie się o możliwości jazdy:
- wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
- ocena sytuacji wokół pojazdu,
- płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika;
- 5-krotny przejazd po łukach w kształcie cyfry 8;
- 2-krotny przejazd pomiędzy 5 bramkami;
- upewnianie się o możliwości skręcenia;
Sposób wykonania zadania:
- niepodpieranie się nogami,
- nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne,
- niepotrącanie pachołków.
POTRĄCENIE / DOTKNIĘCIE PACHOŁKA / SPOWODOWANIE SYTUACJI ZAGRAŻAJĄCEJ BEZPIECZEŃSTWU SKUTKUJE WYNIKIEM NEGATYWNYM / PRZERWANIEM EGZAMINU
3. Slalom szybki (jazda pomiędzy pachołkami ustawionymi na placu manewrowym
- upewnienie się o możliwości jazdy:
- wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
- ocena sytuacji wokół pojazdu,
- płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika;
- przejazd pomiędzy 5 pachołkami;
Sposób wykonania zadania:
- średnia prędkość przejazdu nie może być mniejsza niż 30 km/h,
- przejazdy muszą odbywać się na 2 lub 3 biegu,
- niepodpieranie się nogami,
- nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne,
- niepotrącanie pachołków.
POTRĄCENIE / DOTKNIĘCIE PACHOŁKA / SPOWODOWANIE SYTUACJI ZAGRAŻAJĄCEJ BEZPIECZEŃSTWU ORAZ DWUKROTNE NIEPRAWIDŁOWE WYKONANIE ZADANIA SKUTKUJE WYNIKIEM NEGATYWNYM / PRZERWANIEM EGZAMINU
4. Ominięcie przeszkody (nie dotyczy KAT. AM)
- upewnienie się o możliwości jazdy:
- wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,
- ocena sytuacji wokół pojazdu,
- płynne ruszenie – łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika;
- 2-krotny przejazd pasem ruchu, na którym jest ustawiona przeszkoda;
Sposób wykonania zadania:
- prędkość najazdu mierzona w wyznaczonym miejscu nie może być mniejsza niż 50 km/h,
- przeszkodę omija się raz z prawej, raz z lewej strony, tak aby zaprezentować umiejętność wykonania przeciwskrętu w prawo i w lewo,
- niepodpieranie się nogami,
- nienajeżdżanie na linie wyznaczające zadania egzaminacyjne,
- niepotrącanie pachołków.
POTRĄCENIE / DOTKNIĘCIE PACHOŁKA / SPOWODOWANIE SYTUACJI ZAGRAŻAJĄCEJ BEZPIECZEŃSTWU ORAZ DWUKROTNE NIEPRAWIDŁOWE WYKONANIE ZADANIA SKUTKUJE WYNIKIEM NEGATYWNYM / PRZERWANIEM EGZAMINU
5. Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
Przy ruszaniu pojazd nie powinien cofnąć się więcej niż 0,2 m, a silnik nie powinien zgasnąć. Osoba egzaminowana w trakcie wykonywania tego manewru po zatrzymaniu pojazdu na wzniesieniu zaciąga hamulec awaryjny, a następnie rusza do przodu, zwalniając go.
W kryteriach nie opisano postępowania ruszania na wzniesieniu motocyklem.
SPOWODOWANIE SYTUACJI ZAGRAŻAJĄCEJ BEZPIECZEŃSTWU ORAZ DWUKROTNE NIEPRAWIDŁOWE WYKONANIE ZADANIA SKUTKUJE WYNIKIEM NEGATYWNYM / PRZERWANIEM EGZAMINU
6. Hamowanie do zatrzymania we wskazanym miejscu (nie dotyczy KAT. AM)
Prędkość wymagana to min. 50 Km/h.
Zadanie to ma na celu sprawdzenie umiejętności zatrzymania pojazdu niewynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego, jakim jest np. zatrzymanie w celu wysadzenia pasażera lub jego zabrania. Musi ono być wykonane zgodnie z techniką kierowania pojazdem, czyli zdający powinien hamować w sposób łagodny i przewidywalny dla innych kierujących.
W WORD Kalisz zadanie wykonywane na placu manewrowym ośrodka. Egzaminator tłumaczy skąd należy ruszyć i wskazuje miejsce do zatrzymania.
SPOWODOWANIE SYTUACJI ZAGRAŻAJĄCEJ BEZPIECZEŃSTWU ORAZ DWUKROTNE NIEPRAWIDŁOWE WYKONANIE ZADANIA SKUTKUJE WYNIKIEM NEGATYWNYM / PRZERWANIEM EGZAMINU
7. Hamowanie awaryjne
Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych – obowiązkowo w zakresie prawa jazdy kategorii AM, A1, A2 i A, – w przypadku prawa jazdy kategorii A1, A2 i A hamowanie awaryjne musi być wykonane przy prędkości minimum 50 km/h przy użyciu przedniego i tylnego hamulca motocykla.
Manewr może być wykonany na placu manewrowym ośrodka egzaminowania. W WORD Kalisz manewr wykonywany na placu manewrowym. Egzaminator tłumaczy skąd należy ruszyć.
Musisz zaprezentować, że w sytuacji nagłej / awaryjnej, np. w trakcie jazdy po mieście wybiega Ci dziecko wprost przed motocykl, umiesz szybko zatrzymać motocykl. Nie rozbić się! Ale w sytuacji gdzie nie da się ominąć! ZATRZYMAĆ POJAZD!!!! - możliwie szybko. W zależności od warunków, na tyle ile jest to możliwe.
Osoba egzaminowana po usłyszeniu sygnału HAMUJ!, STOP! lub innego słowa umówionego z egzaminatorem jako sygnał do wykonania manewru hamowania awaryjnego, energicznie naciska na klamkę i pedał hamulca w motocyklu i kontynuuje manewr, aż do zatrzymania pojazdu w możliwie najkrótszym czasie. W ostatniej fazie hamowania, w razie możliwości, należy wcisnąć sprzęgło w celu nie dopuszczenia do nieruchomienia silnika pojazdu. Unieruchomienie silnika w trakcie wykonywania zadania nie ma wpływu na ocenę wykonania manewru.
SPOWODOWANIE SYTUACJI ZAGRAŻAJĄCEJ BEZPIECZEŃSTWU ORAZ DWUKROTNE NIEPRAWIDŁOWE WYKONANIE ZADANIA SKUTKUJE WYNIKIEM NEGATYWNYM / PRZERWANIEM EGZAMINU
I JUŻ MOŻESZ WYJECHAĆ NA EGZAMIN W RUCHU DROGOWYM! ;-)
- Egzaminator przeprowadzający egzamin państwowy dobiera trasę przejazdu – nie dotyczy egzaminów państwowych prowadzonych w zakresie prawa jazdy kategorii AM.
- Trasę przejazdu, na której jest przeprowadzany egzamin państwowy w zakresie prawa jazdy kategorii AM, określa ośrodek egzaminowania w porozumieniu z właściwym marszałkiem województwa; plan z przebiegiem tej trasy wywiesza się w ogólnodostępnym miejscu ośrodka egzaminowania w taki sposób, aby osoby egzaminowane mogły się zapoznać z jej przebiegiem.
- W ruchu drogowym w zakresie prawa jazdy kategorii AM, A1, A2 lub A egzaminator ocenia wykonanie zadań egzaminacyjnych z innego pojazdu egzaminacyjnego, jadącego za osobą egzaminowaną.
Minimalny czas trwania jazdy w ruchu drogowym dla prawa jazdy kategorii: AM, A1, A2, A wynosi 25 minut.
Części praktycznej egzaminu państwowego przeprowadzanej w ruchu drogowym nie można przeprowadzić w przypadku, gdy osoba egzaminowana przystępująca do egzaminu państwowego kieruje pojazdem na placu manewrowym w sposób pozwalający stwierdzić, że jej zachowanie zagraża bezpośrednio życiu i zdrowiu uczestników ruchu drogowego.
Przez zachowanie osoby egzaminowanej w sposób zagrażający bezpośrednio życiu i zdrowiu uczestników ruchu drogowego rozumie się w szczególności:
- przejechanie kołem przez linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk;
- najechanie albo potrącenie pachołka lub tyczki;
- dwukrotne nieprawidłowe wykonanie zadania.